Advertisement

Wiadomości

  • Nowe perspektywy rynku EKO żywności

    Wtorek, 27 stycznia 2015
  • Eksperci na WorldFood Warsaw

    Czwartek, 22 stycznia 2015
  • Ferrero kończy budowę hali

    Czwartek, 22 stycznia 2015
  • PFPŻ - prognozy eksportowe

    Wtorek, 20 stycznia 2015

    Polska Federacja Producentów Żywności prognozuje, że eksport wyrobów spożywczych w tym roku nie będzie łatwiejszy niż w ubiegłym. Zarówno na rynku unijnym, jak i rynku państw trzecich konkurencja jest coraz większa, czego skutkiem są coraz niższe ceny. Według PFPŻ saldo wymiany zagranicznej żywności może lekko wzrosnąć, ale nie przekroczy raczej znacząco 5 mld euro.... Czytaj więcej »

  • Żywność ekologiczna za 5 lat

    Poniedziałek, 19 stycznia 2015

    Wraz ze wzrostem zamożności Polaków rosną ich wydatki na wysokiej jakości żywność. Produkty ekologiczne i tradycyjne, choć droższe, cieszą się coraz większą popularnością. Za pięć lat mogą stanowić ponad 10 proc. polskiej produkcji rolno-spożywczej. Czytaj więcej »

  • Zarząd ZPC Otmuchów SA poinformował, że w dniu 15 stycznia 2015 r. rezygnację z pełnienia funkcji Wiceprezesa Zarządu Spółki złożył ze skutkiem następującym z upływem dnia 28 lutego 2015 r. Pan Michał Jaszczyk. Czytaj więcej »

  • ARR: Dopłaty do materiału siewnego

    Piątek, 16 stycznia 2015

    Agencja Rynku Rolnego poinformowała, że od 15 stycznia do 25 czerwca 2015 r. można ubiegać się o dopłaty z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany mającej charakter pomocy de minimis w rolnictwie. Czytaj więcej »

  • Wartość rynku internetowych zakupów żywności stanowi zaledwie 0,2 proc. całości sektora spożywczego w Polsce. To wciąż dużo mniej niż w krajach Europy Zachodniej, gdzie nawet 7 proc. obrotów jest generowanych w sieci. Polacy powoli zaczynają jednak dostrzegać zalety wirtualnych platform: brak kolejek przy kasach, dostawę do domu czy wybór produktów trudno dostępnych w... Czytaj więcej »

  • PODSUMOWANIE ROKU: Wszystko, co dobre

    Czwartek, 15 stycznia 2015

    Prezentujemy drugą część podsumowania 2014 roku. Bo początek nowego – to idealny czas na zbilansowanie dotychczasowych osiągnięć, ważnych momentów w rozwoju firmy oraz określenie sytuacji na rynku FMCG. Czytaj więcej »

  • Rok 2015 jest dla firmy PUH PILOT wyjątkowy. Jest to czas nie tylko kolejnych dużych zmian ale to przede wszystkim jubileusz 15-lecia działalności. Firma PILOT jest jedną z większych firm prywatnych w branży FMCG, a marka PUH PILOT jest rozpoznawalnym i szanowanym znakiem handlowym na całym świecie. Czytaj więcej »

  • Rozmowa z Anną Kordyl, Dyrektorem Marketingu, Członkiem Zarządu McCormick Polska S.A. Czytaj więcej »

  • Monzer Elabrashy, Dyrektor Generalny CEDC.

    Czwartek, 15 stycznia 2015

    „Dzięki naszemu zaangażowaniu, detaliści mogą poprawić swoje wyniki sprzedaży” Czytaj więcej »

  • Rok 2014 nie był łaskawy dla producentów wódki, szczególnie za sprawą podwyżki akcyzy. Jaki to był okres dla wódek Finlandia z portfolio Brown-Forman? Czytaj więcej »

  • O tym, że bogactwo serów nie zna granic wiadomo od dawna – szczegóły na ten temat zdradza Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska w rozmowie z Moniką Dawiec. Czytaj więcej »

  • W tym roku firma Maxpol obchodzi jubileusz 25-lecia działalności. Jakie wydarzenia były tzw. „kamieniami milowymi” w rozwoju firmy? Czytaj więcej »

  • Dyskonty w Polsce zwalniają tempa

    Czwartek, 15 stycznia 2015

    Największymi graczami na rynku dyskontowym w Polsce są Biedronka, Lidl, Netto i Aldi, które posiadają łącznie ponad 3,6 tys. placówek. Pomimo, że liczba dyskontów w Polsce stanowiła zaledwie 2,6% ogólnej liczby placówek spożywczych (138 tys.), to ich łączne obroty na poziomie ponad 52 mld zł zapewniały im pozycję lidera. Czytaj więcej »

  • Soplica, jedna z czołowych marek CEDC – wiodącej firmy z branży alkoholowej w Polsce, notuje właśnie najlepszy wynik rynkowy w swojej historii. Podobnym sukcesem może poszczycić się marka ekonomiczna CEDC – Żytniówka. Czytaj więcej »

  • Rośnie świadomość polskich konsumentów

    Czwartek, 15 stycznia 2015

    Połowa konsumentów w Polsce ufa markom z rynkowym certyfikatem bardziej niż tym bez oznaczenia – wynika z badania organizacji Marine Stewardship Council. Dotyczy to również produktów rybnych. Choć wprawdzie cena jest wciąż najważniejszym kryterium przy ich wyborze, to coraz więcej konsumentów przyznaje, że są gotowi zapłacić więcej za ryby oznaczone certyfikatem. Czytaj więcej »

  • Polacy przywiązują coraz większą wagę do zdrowego odżywiania, a co za tym idzie – rośnie popularność żywności ekologicznej. Naturalne produkty pochodzące z upraw, w których nie stosuje się sztucznych nawozów, i przetwarzane bez udziału konserwantów, można już kupić nie tylko na bazarach i w osiedlowych sklepach, lecz także w hipermarketach i przez internet. Rynek... Czytaj więcej »

  • Sprzedaż detaliczna w grudniu 2014

    Poniedziałek, 12 stycznia 2015

    Według danych Polskiej Izby Handlu sprzedaż detaliczna w grudniu 2014 roku w stosunku do grudnia 2013 wzrosła o 4% , w stosunku do listopada 2014 wzrosła o 16,5% - podała Joanna Chilicka, rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu. Czytaj więcej »

  • Ceny mleka nadal będą spadać

    Poniedziałek, 12 stycznia 2015

    Duża produkcja mleka na krajowym, europejskim, a także światowym rynku spowoduje spadkowe tendencje cenowe w pierwszych miesiącach 2015 roku – przewiduje Bank BGŻ. Sytuacja w branży mleczarskiej może się zacząć poprawiać dopiero na przełomie trzeciego i czwartego kwartału. Czytaj więcej »

  • Eksport artykułów rolno-spożywczych

    Piątek, 09 stycznia 2015

    Klastry mogłyby w większym stopniu wspierać eksport produktów rolno-spożywczych. Przedstawiciele Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej podkreślają, że największe szanse stania się silnymi światowymi klastrami eksportującymi mają te w sektorach drobiarskim, mleczarskim oraz owoców jagodowych. Postulują o wsparcie publiczne dla tych obszarów, bo – jak... Czytaj więcej »

  • Hortex i Ren podpisały przedwstępną umowę w sprawie zakupu przez Hortex udziałów w Ren i spółce powiązanej Marywilska oraz uzgodniły wznowienie współpracy dystrybucyjnej. Czytaj więcej »

  • Takie prawo, że można

    Środa, 07 stycznia 2015

    Pod takim hasłem ruszyła kampania UOKiK informująca o nowych prawach konsumenta. Spoty prezentujące najważniejsze uprawnienia kupujących można zobaczyć w 12 stacjach telewizyjnych, 20 stacjach radiowych, na 4 portalach internetowych, ekranach LCD w punktach prasowych, bankomatach oraz w komunikacji miejskiej w całym kraju. Czytaj więcej »

  • Ryby w tym roku znów podrożeją

    Środa, 07 stycznia 2015

    Polacy wciąż jedzą niewiele ryb. Roczna konsumpcja na poziomie ok. 12,4 kilograma na osobę jest dwukrotnie niższa od unijnej średniej. Wzrostom nie sprzyja ani brak przywiązania do ryb w polskiej kuchni, ani rosnące ceny. Choć w ubiegłym roku po raz pierwszy od dawna zanotowano niewielki spadek cen ryb, w tym znowu mogą one podrożeć. Czytaj więcej »

  • Zmiany w POLOmarket

    Poniedziałek, 05 stycznia 2015

    POLOmarket Sp. z o.o., właściciel znaku POLOmarket i operator sklepów pod tym samym szyldem, będzie realizował strategię rozwoju opartą na budowie nowoczesnych, wygodnych i przyjaznych Klientom supermarketów. Sklepy grupy POLOmarket będą jak dotychczas prowadziły działalność pod logo „POLOmarket – mój ulubiony”. Natomiast sklepy spółki market-Detal, które do 31 grudnia... Czytaj więcej »

  • Internetowe zakupy spożywcze - najnowsze trendy

    Poniedziałek, 05 stycznia 2015

    60 proc. klientów w internetowych sklepach spożywczych stanowią kobiety – wynika z danych sklepu Frisco.pl. To one częściej niż mężczyźni robią zakupy spożywcze w sieci. Rynek produktów szybko zbywalnych, przede wszystkim spożywczych oraz środków czystości, jest jednak pod tym względem wyjątkiem, bo zwykle online chętniej kupują mężczyźni. Najczęściej zamawiane są... Czytaj więcej »

  • Prognozy dla rynku drobiu w UE do 2024 r.

    Piątek, 02 stycznia 2015

    W grudniu 2014 r. Komisja Europejska opublikowała raport „Perspektywy dla rynków rolnych i dochodów rolniczych w UE w latach 2014-2024”. Opracowanie zawiera m.in. prognozę korzystnej sytuacji na unijnym rynku drobiu w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Czytaj więcej »

  • W grudniu ceny produktów spożywczych były o ok. 2 proc. niższe niż przed rokiem. Podobne prognozy dotyczą pierwszych miesięcy 2015 roku. Tańsze będą owoce, warzywa, mięso oraz przetwory mleczarskie. W II połowie roku dużo będzie zależeć od zbiorów oraz sytuacji na wschodzie Europy i ewentualnego utrzymania rosyjskiego embarga. Czytaj więcej »

więcej artykułów